Elever i komplicerede læringssituationer

Se undervisningsforløb udviklet til elever i komplicerede læringssituationer

Forløb til elever i komplicerede læringssituationer

  • To skoleelever kigger på en mobiltelefon

    Forløb

    Elever i komplicerede læringssituationer Mellemtrin Udskoling
    Antal øvelser
    4

    Sociale medier

    Dette undervisningsmateriale om sociale medier er udviklet til elever i komplicerede læringssituationer.

  • En skoleelev putter make up på

    Forløb

    Elever i komplicerede læringssituationer Mellemtrin Udskoling
    Antal øvelser
    2

    Hygiejne

    Dette undervisningsmateriale om hygiejne er udviklet til børn og unge i komplicerede læringssituationer

  • To skoleelever giver hinanden et kram

    Forløb

    Elever i komplicerede læringssituationer Mellemtrin Udskoling
    Antal øvelser
    13

    Krop, følelser og grænser

    Dette undervisningsmateriale om kroppe, følelser og grænser er udviklet til elever i komplicerede læringssituationer.

  • Fire skoleelever sidder rundt om et bord og arbejder med en undervisningsaktivitet

    Forløb

    Elever i komplicerede læringssituationer Udskoling
    Antal øvelser
    5

    Sex og prævention

    Dette undervisningsmateriale om sex og prævention er udviklet til unge med særlige behov.

Hvem er "elever i komplicerede læringssituationer"?

Der kan være mange grunde til, at elever er i komplicerede læringssituationer og måden, hvorpå det kommer til udtryk, kan variere. Derfor findes der ikke et entydig svar på, hvordan man laver relevant seksualundervisning i en specialpædagogisk praksis. 

Det er derfor op til den enkelte underviser, at tilpasse materialet til sin elevgruppe og vælge hvilket indhold, der er relevant for hvilke elever. Dette materiale egner sig særligt til elever, som trives med øvelser, der er mere visuelle, mere konkrete og mere faktuelt orienterede

Flere af øvelserne i dette forløb giver også mulighed for at undervisningsdifferentiere organisationsformerne, så elevernes forskelligheder og individuelle læringsstil tilgodeses. Det betyder, at man som underviser kan vurdere, om eleverne vil få mest ud af øvelsen ved at lave den med hele klassen, i mindre grupper eller individuelt.