Dette forløb handler om relationer, følelser, sex, samtykke og seksualitet. Formålet med forløbet er dels, at eleverne udvikler deres viden om følelsers og relationers betydning for sundhed, trivsel og seksualitet og dels at skabe mulighed for, at eleverne bringer denne viden i spil og selv reflekterer, udvikler visioner og opstiller handlemuligheder i forhold til centrale spørgsmål og dilemmaer vedrørende temaer som forelskelse, venskaber, grænser, følelser og den seksuelle debut.
Forløbets øvelser sætter særligt fokus på følelser og usikkerheder omkring relationer, følelser og seksualitet og har til formål at styrke eleverne i at forholde sig aktivt, nuanceret og kritisk til forestillinger og normer om sex, samt hvilken rolle samtykke spiller i seksuelle relationer. Øvelserne lægger på den måde op til dialog om, hvordan unge i seksuelle møder sikrer sig positive oplevelser baseret på lyst, empati og respekt overfor egne og andres grænser.
Øvelserne i forløbet kan sammensættes til et længere læringsforløb, eller der kan udvælges en eller flere øvelser, der anvendes som selvstændige øvelser eller i kombination med øvelser fra de øvrige forløb til udskolingen.