![Tre skoleelever sidder på hug og laver håndtegn](/files/styles/common_02/public/media/image/Pernille%20Ane%20Egeb%C3%A6k%20%288%29.jpg?itok=pDggel5E)
Normer om køn
Dette forløb handler om normer og idealer i relation til køn og har fokus på at udvikle elevernes viden om mangfoldighed i forhold til køn.
Dette forløb handler om køn og normer om køn. Formålet med forløbet er at udvikle elevernes viden om forskellighed og mangfoldighed i forhold til krop og køn.
Forløbet om køn har fokus på at bryde med stereotype opfattelser og vise, at børn kan være forskellige uanset køn. Hensigten med opgaverne er at skabe plads til forskellighed på tværs af køn i klassefællesskabet.
Opgaverne i forløbet kan sammensættes til et samlet undervisningsforløb, eller der kan udvælges en eller flere øvelser, der anvendes som selvstændige øvelser eller i kombination med øvelser fra de øvrige undervisningsforløb til indskolingen.
I øvelserne er der angivet hvilket klassetrin, de enkelte øvelser er udviklet til. Disse angivelser er vejledende. Det er op til den enkelte underviser at vurdere, hvorvidt øvelsen passer til ens konkrete klasse, eller der er behov for tilpasninger.